Wpierw zapoznaj się z
TYM!(klik)Storytelling i FATE.
1.Każdy prowadzi
własną postać, nie decydując o zachowaniach
postaci innego gracza.
2. Każdy może prowadzić narrację, jako Mistrz Gry, nie łamiąc pierwszego punktu.
3. Należy pamiętać, że cały świat składa się z
Aspektów.
4. PuFy służą do naginania rzeczywistości na własną korzyść
w kluczowych momentach, a więc płacimy nimi, tylko jeśli rzeczywiście uchroniły nas od straty, lub pozwoliły coś zyskać.
5. Na starcie dostajemy ustaloną ilość Punktów FATE(PuFów, PF'ów).
6. PuFy zyskujemy jeśli rzeczywiście ponieśliśmy straty w wyniku naszej narracji.
Przykład gry:
"Walcząc z wrogiem pcham go w brzuch nożem, jednak dalej jest w stanie walczyć jak poprzednio, więc nie płacę za tę akcję PuFa. Po chwili jednak zaczął się wykrwawiać i tracić siły, co wykorzystał mój kompan by go dobić, lub wróg po prostu się wykrwawił, wtedy płacę PuFa, ponieważ mój cios był
KLUCZOWY.Podczas walki wróg rozciął mi bukłak z wodą i jeśli jestem po walce w stanie łatwo go naprawić i łatwo uzupełnić wodę to nie dostaję PuFa, ale jeśli np: w pobliżu nie ma wody, albo strata bukłaku będzie dotkliwa, bo nie mam w co innego o podobnej funkcji nabrać wody i mogę przez to zginąć, to sytuacja jest
kluczowa i zależnie od dramatyzmu sytuacji w jakiej się znalazłem, otrzymuję dwa, albo nawet 3 PuFy, ale by było sprawiedliwie, wykaraskanie się z tej sytuacji, też będzie mnie kosztować te dwa, czy 3 PuFy."
7. PuFy można sobie przekazywać.
8. Gdy skończą ci się PuFy oberwiesz, a wtedy znów masz szansę przechylenia szali na swoją korzyść.
Podsumowując: Płacę PFami za zyski dla mnie, a płacą mi PFami za to bym oberwał.
.